-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:12538 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:2

1- مطرب بودن يك موسيقي را چگونه بايد تشخيص داد واينكه گفته شده است هر چه با ابزارآلات موسيقي نواخته شود مطرب است درست است، واگر درست است چرا مگر مطرب بودن معياري نيست كه هركس خودش با توجه به محتواي موسيقي تشخيص دهد؟

2- آيا اين گفته درست است كه استعمال عطر وادكلن با توجه به ندانستن الكلي بودن يا نبودنشان براي خانمها اشكال دارد ونبايد مورد استفاده قرار گيرد چرا؟

3- نمازهاي قضا را چگونه بايد ادا كرد با توجه به اينكه برتعداد دقيق آن واقف نيستم واينكه مي گويند اگر مثلاً روز دوشنبه اين نمازها را خواند يعني تمام نمازهاي قضا ادا شده است؟



1) صداي خوشايندي راكه از جهت وجد ونشاط انسان را از حالت عادي خارج نمايد، مطرب مي نامند چنين صدائي اگر مناسب مجالس لهوولعب باشد موسيقي حرام خواهد بود وملاك تشخيص آن نوع مردمند نه شخص.از اين رو اگر صدا ويا آهنگي ازديدگاه عرف عمومي ونوع انسانها داراي دو ويژگي فوق باشد حرام است حتي اگر شخص خاصي را ازحالت عادي خارج نسازد ويا بنظر وي متناسب با مجالس لهو ولعب نباشد.

2) استعمال عطر وادكلن درصورتيكه يقين به داشتن الكل غير صنعتي نداشته باشيم اشكال ندارد اما استعمال آن براي خانمها اگر موجب تحريك و تهييج مردان نامحرم گردد حرام است چون بسترساز روابط نامشروع بوده واز بين رفتن بنياد خانواده وتهديد سلامت نسل بشري وخطرهاي ديگر را بهمراه خواهد داشت از اينرو پديد آورنده انسان وجهان هستي كه هيچگونه محدوديتعلمينداردوخواهانشكوفا سازياستعدادهاي بشروسعادت وخوشبختياوست چنينحكمي نمودهاست.

3) آنچه را يقين به قضا شدن داريد بايد قضا نموده وبجا آوريد، با رعايت ترتيب بين ظهر و عصر ومغرب وعشاء، برغم سفارش به انجام قضاي نماز انجام آن در روز معين نقشي ندارد.









مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.